PÅ BESTÄLLNING...

december 15, 2013





Till jul har barnen beställt saffransbullar med vanilj som fyllning och pärlsocker på toppen så det här är vad jag har pysslat med i eftermiddag. Inte så snygga kanske men goda blev de i alla fall. Jag kan verkligen inte baka snygga bullar. Hur fasen gör man?! Det viktigaste är väl smaken men visst vore det kul om man fick till dem utseendemässigt också. Kan ju ha att göra med att jag inte baka så ofta. Jag måste helt enkelt träna mer...

I eftermiddag har jag också fått till julmatlistan till julafton. Vi brukar ha lite lagom med mat på julbordet och det mesta brukar jag fixa själv; som julskinka, köttbullar, inlagd sill, hemmagjord senap och Janssons frestelse. Om jag har tid så tycker jag att det är riktigt roligt att laga mat till jul och i år har jag ju hela helgen på mig. Jag är dessutom ledig dagen innan julafton vilket är riktigt lyxigt!







Idag har vi också tänt tredje ljuset. Herrejösses vad fort december har gått. Luciadagen har redan passerat och i år hade vi ingen liten lucia alls i familjen att kika på men på jobbet fick vi i alla fall titta på ett gäng små lucior och tomtar som kom från ett dagis i närheten. Så söta :-)! 

Den här veckan kommer det att bli full rulle känner jag på mig. Det sista skall fixas på jobbet innan jul, de sista julklapparna skall inhandlas (och nej, jag har inte den blekaste aning om vad jag skall hitta på. Det kommer att krävas en del tankeverksamhet) maten skall inhandlas och på fredag är det julavslutning för småtjejerna i familjen. Däremellan skall jag klämma in ett naprapatbesök. Jag har ett ben som krånglar som vi måste få ordning på. Så himla irriterande... Ben, de skall bara funka, eller hur?!

Nu är det dags att fixa lite mat sen blir den helkväll i tv-soffan. Solsidan, Hellenius och Johan Falk. I kväll har jag gett mig sjutton på att jag skall klara hela tv-kvällen utan att somna i soffan.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe