FJÄRDE ADVENT...

december 22, 2013



Nu är det nära; dan före dan före doppardan. Tänk om vi ändå hade kunnat fått lite snö så att man hade kommit i stämning men vi får blunda och låtsas...

Jag njuter av att vara ledig med familjen och även om jag har ont i fötterna efter att ha stått vid spisen och lagat mat mest hela dagen så är det ändå så mysigt. Vi har ännu många lediga dagar framför oss och jag skall ta vara på varenda sekund. 







I morgon skall julskinkan ugnsbakas, granen skall kläs och så skall det spelas julmusik hela dagen lång. Vi har inte en aning om vart alla julsaker finns och precis så här är det varje år. Alla kartonger måste i vanlig ordning bäras ut från förrådet och fast vi har bestämt att vi skall ställa julkartongen lättillgängligt så har den på något konstigt sätt alltid hamnat längst in. När kvällen kommer så skall vi provsmaka all mat och julskinkan skall ännu vara lite ljummen när vi skär upp första skivan. Barnen är stissiga och har svårt att somna och när de somnat (eller när vi tror att de har somnat...) så skall de sista julklapparna slås in och läggas under granen och då upptäcker man som vanligt att tejpen tagit slut och att det fattas en eller två juladresser så att man får improvisera. Jag blir inte ens irriterad för det är ju precis så här det är och skall vara varje år...

Jag gillar julen väldigt mycket men det har väl inte undgått någon vid det här laget :-).

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe