RÖTT BLEV SVART...

maj 26, 2018



Sedär vad vi har lyckats fixa till idag; att trolla så att våra små hus helt plötsligt blev svarta. Är så sjukt nöjd med färgvalet för vilket lyft det blev. Det känns som helt nya hus. Vi har målat första varvet med grundfärg på alla ytor som syns framifrån men lite på håll så ser det ju ut som att allt är helt klart. Det gick så mycket snabbare och lättare än vad jag trodde. Det måste vara målarbyxornas förtjänst...






Vad det grämer mig att vi glömde söka bygglov för att byta tak på huvudhuset. Det blev så påtagligt att det inte alls passar in med det andra lilla huset och färgen på husen. Men det är bara att bita i det sura äpplet och att återigen ställa sig i den oändliga kön för bygglov som vi lever med här på Gotland. 





Älskar det här lilla stället och allt som hör till. Idag har vi som sagt målat och fixat hela dagen tills våra fina vänner Markus och Maria sladdade förbi på en fika så att vi äntligen kunde ta paus. Lilly hade bakat en galet god rabarberpaj med rabarber från trädgårdslandet och vi rensade formen kan jag säga...

Lite senare kom en annan Toftakompis; Maria över på ett glas rosé och jag kunde ta ytterligare en liten paus och det är ju det här som är så mysigt med lantlivet; att jobba på med det som behöver fixas och sen pausar man när det dyker upp någon som hälsar på och fortsätter sen att jobba när det passar. Underbart!

Och när färgburkarna var undanstoppade för dagen så tände vi grillen och i kväll bjöds det på flankstek med färskpotatis och en grönsallad med granatäpple. GOTT!





Här får ni en liten sneak peak på vad jag ska visa er i morgon. Vårt nya parasoll som efter många turer äntligen landade in här på ön. Jag tror att det kommer att bli ett fint alternativ till seglet som vi tidigare har haft på den gamla altanen.

Hoppas att ni har haft en fin lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe