DEN ÄR HÄR NU... DEN FÄRSKA SPARRISEN...

maj 01, 2018



Åhhh vilken tur att vi hann att pricka in den färska gotländska sparrisen från Lilla Bjers den här vändan till ön. Så magiskt gott om man bortser från den lilla fadäsen att jag råkade koka sparrisen aaaaaningen för länge så att den tappade spänsten (läs... sparrisarna tappade knopparna och blev alldeles mosiga) suck... så typiskt mig men smaken satt där den skulle ändå. Synd på 70 spänn bara...




Lilla Bjers är en ekologisk gård som ligger sju km söder om Visby och förutom gårdsbutiken med gransaker, rotfrukter mm så har de en tipptopp-restaurang med mat av högsta klass. En lunch eller middag här går inte av för hackor!




Då har vi landat in här i Stockholm igen efter en stormig valborsmässosafton. Blåst, regn, hagel blixt och dunder bjöd kvällen på och när vi lämnade ön i morse så var det dimmigt som bara den. Stockholm var grått och kallt när vi kom men nu skiner solen igen och det finns hopp om att vi får en fin kväll.

Jag har nu precis kommit hem efter att ha varit hos duktiga Kelly som fixat mina naglar och sen väntar väskorna på att bli uppackade. För min del blir det att packa om för nu väntar två jobbdagar i Norrköping och en på Arlanda innan det är dags att fira helg igen. Våren med alla helger är ju en härlig tid, eller hur?

Ha en fin 1:a maj!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Älskar färsk sparris och har ett ställe nära mig som odlar. Grillad sparris med fetaost och mandelspån är en favorit här hemma. ha en fin dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det fantastiskt gott och lyxigt att ha tillgång till odlingar som ligger nära. Låter supergott med fetaost och mandelspån. Det måste jag testa! Ha en fin kväll och en fin avslutning på veckan. Kramar// Tina

      Radera

Subscribe