MIN STUDENT...

maj 31, 2015



Det här mina vänner, det är min vackra dotter Vendela och hon är på studentbal i kväll. På Gotland är studentfirndet väldigt stort och sker i olika steg. Först är det mösspåtagning, vilket är ett event mest för studenterna själva och som gick av stapeln förra fredagen. Därefter är det studentbalen som inleds med en kortege genom Visbys gator ner till Almedalen och Wisby Strand där nära och kära tar emot med bubbel och tilltugg och sen minglas det kungligt i ett par timmar innan det är dags för studenterna att gå till Wisby Strand för själva balen. Den dagen var idag och jag är så glad för att den dagen var just idag och inte i går. Visst blåste det och inte var det den varmaste dagen i år precis men solen sken och alla fina studenter var så fina och så lyckliga. Även min Vendela! På fredag, i veckan som kommer så är det själva studentdagen (jag återkommer om upplägget för den) och till sist avslutas det hela med ett helt gäng studentmottagningar.

Som jag nämnt tidigare så har Vendela två kusiner; en på min sida och en på hennes pappas sida som är precis lika gamla och som också tar studenten i år. De här tre har följts åt genom livet och det är så otroligt häftigt att se dessa tre vackra tjejer idag. Underbara ungdomar, jag är så lycklig över att ha fått följt dem från små nyfödda bebisar till att idag stå här som vuxna i vackra balklänningar. Coolt!


Dagen började med en tidig uppstigning och ett frissabesök hos vår favoritfrissa Linda på Frisörcompaniet.
Vendela och hennes kompis Olle som var hennes baldejt idag.
Fina kusiner; Vendela, Isabella och Elfrida.


Nu har vi landat ner här hemma och firat lite Mors Dag utan barn... ha ha. De största är i Stockholm, Vendela är på bal och de två små är hemma och firar sin mamma men jag har fått blommor, present, en god middag, telefonsamtal med grattis och har en alldeles underbar Mors Dag med min P. Jag har en skön känsla i hela kroppen och själen idag. Studenttiden är magisk!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe