SOMMARKVÄLL PÅ BOCKHOLMEN...

juni 17, 2018




I går kväll kvitterade de stora barnen i familjen ut sin julklapp; en sommarkväll på Bockholmen. Detta fina ställe ligger bara en liten bit utanför stan mot Bergshamra och det är egentligen en gammal sekelskiftsvilla som ligger i Stockholms innerskärgård som numer är ett riktigt mysigt avslappnat ställe där man kan äta god mat och njuta av den fina utsikten.







Men först startade vi upp med en sommardrink hemma hos oss. För sex år sedan när vi var i Venedig så såg vi en orange drink som folk satt och drack utav på uteserveringarna. Jag testade en och jag som egentligen inte är något för drinkar fastnade verkligen för Aperol Spritz. 

Tre delar Aperol
Två delar Prosecco
En del soda
Is
Apelsinskivor

Klart!





När drinken var uppdrucken tog vi en taxi ut till Bockholmen. Man kan ta tunnelbanan till Bergshamra men då är det en liten promenad ut till ön.




Alltså miljön...




Tartar...




Löjrom med rökt torsk...




Röding på en bädd av krossad färskpotatis...




Tryffel och Sambuca...






Efter middagen gick vi ner till vattnet  och Kärleksbaren. Där man kan äta grillbuffé om kvällarna när det är fint väder. Där kan man inte boka bord till skillnad mot själva restaurangen.







Min rosa "pyjamas" från Rue de Femme inköpt på Magnolia Across the Street som ligger på Odengatan precis runt hörnet där vi bor. Där finns det sååå mycket snyggt. Kolla in vad de har på Instagram @magnoliaacrossthestreet.





En glad servitör som ville vara med på bild...




När vi kände oss klara rundade vi av och sladdade förbi en liten "hål-i-väggen-bar" på S:t Eriksplan innan det var dags att avsluta kvällen.

Vilken mysig kväll vi hade... och de här ungarna... jag är så stolt över dem. Så fina, kloka och alldeles, alldeles underbara. Är så lycklig över att just jag får vara deras mamma. Att få umgås med dem betyder allt för mig!

Nu ska vi bege oss till Hagaparken!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe