LUGNET FÖRE STORMEN...

september 22, 2014



Idag på väg till jobbet var det ff relativt lugnt på havet. Vi har ju hört ett par dagar nu att den första höststormen skulle landa in på ön idag så vi har bara gått och väntat och till slut, från den ena stunden till den andra kom den... med besked. Jag kan säga att jag är väldigt glad över att vi åkte med färjan hem igår och inte idag.

Nu blåser det så att det skakar i huset. Jag gillar det, så länge jag kan få sitta inne i soffan under en filt...




Så här såg det ut mot kvällen. Jösses vilka vågor. Jag kunde knappt gå upprätt i vinden. 

Nu har vi landat in här hemma igen efter en mysig helgtripp. Vi har hunnit med så mycket men det har ändå inte känts stressigt. Lördagskvällen tillbringade vi på Grands Veranda i Gävle. God mat och och god dryck. Efter en skön sovmorgon åt vi brunch på hotellet innan vi checkade ut och tog oss ner till IKEA i Uppsala där vi beställde garderober till sovrummet. Vi hann också med att umgås med sönerna i Sthlm några timmar innan det var dags att ta sig till Nynäshamn och sen färjan hem. Lika glada som vi var i fredagsmorse då vi fick köra av färjan först av alla, lika morriga var vi i natt när vi fick köra av färjan allra, allra sist. Det är lika stort som att slå "Hole in one" två gånger! Det händer liksom inte…

Nu skall det kuras som bara den!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe