JAG OCH MIN VENDELA...

september 16, 2014




I kväll har vi powerwalkat, jag och min Vendela. Så mysigt med mamma-dottertid och det var mycket som vi hann avhandla under tiden vi tuffade på längs strandpromenaden. Tänk att jag har fått en sån fin och klok unge. Hon börjar bli vuxen nu… min Vendela! Om ett år är hon med all säkerhet på resande fot och ute på äventyr i vida världen så det gäller att passa på att umgås så mycket det bara går nu när möjligheten finns. 




Vilken kväll va! September har verkligen varit fantastisk hittills. Sol och väldigt lite vind. Det senare är vi ju inte så bortskämda med här på ön. Inte så här års i alla fall. Att ff kunna sitta ute och äta lunch i solen om dagarna är ju inte alldeles självklart i mitten på september men man känner att hösten smyger sig när det blir kväll. Då blir det kallt och fuktigt.

I kväll har också vi bestämt det sista vad gäller nya golv här hemma. Nu väntar vi bara på offerten så vi får väl se om det blir ett samlat jobb eller om det får ske i etapper ha ha… Vi har också efter mycket pappersexercis fått vårt startbesked från Regionen så nu är det fritt fram för oss att installera vår kamin.  Jippiiii! Nu hoppas vi bara på att logistiken är med oss och att allt sker i den ordning vi önskar; vitvaxning av golv (ja, det bli vitvaxat trots allt), ankomst ny soffa och till sist installation av braskaminen. De andra golven kan vi ta när som, det är inte lika viktigt.

Nu skall jag dyka in i garderoben och kolla vad jag kan ha för roligt på mig i morgonkväll då jag och mina arbetskamrater skall ut och slå klackarna i taket. Har inga större förhoppningar om att det skall hänga något mer roligt där i kväll än vad det gjorde häromdagen men man vet ju aldrig ;-).

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe