DET BÖRJAR NÄRMA SIG...

november 03, 2013



Nu är alla magasin fyllda av inspiration inför advent och jul. Härligt tycker jag som gillar allt som har med advent och jul att göra. Jag ser så mycket fram emot att få gå på julmarknader, fira första advent och att få gå på julskyltning och i år har P, i ett svagt ögonblick, lovat att han skall följa med :-)! Jag skulle aldrig komma på tanken att resa bort över jul och nyår. När det äntligen händer något roligt här hemma mitt i vintern skall jag då åka bort? Nej jag reser hellre bort i februari då jag håller på att bryta ihop av tristess och mörker.

I år kommer de stora killarna hem till ön och firar jul med oss och det skall bli så mysigt att vi alla kommer att vara tillsammans. Förra året var Jacob i Thailand och Johannes i Australien och det var verkligen en annorlunda jul även om den var mysig på sitt sätt. Men i år skall vi samlas här hemma allihop och på julafton kommer även alla nära och kära hit för att fira med oss. Det kommer att ätas massor av mat, drickas julsnaps, bli trångt och stimmigt och högen med julklappar kommer nästan vara större än julgranen fast vi alla, som vanligt, har lovat varandra att vi inte skall köpa några julklappar till de vuxna; bara till barnen. Sen kommer tomten med en liten säck med julklappar. Konstigt det där, att julkapparna är från mamma och pappa och alla möjliga men de är ändå från tomten på något konstigt sätt...

Den här helgen har jag och alla mina nyinköpta julmagasin hängt ihop och det finns inget bättre än att krypa upp i soffan framför brasan och plöja magasin efter magasin. Den här gången hade jag samlat på mig så himla många så jag kände mig nästan lite stressad över hur jag skulle hinna med att läsa allihop. De ni ser på fotot är bara några...

Helgen på landet har varit så avkopplande och skön. Nu är vi hemma i stan igen och jag har till och med hunnit med en liten shoppingrunda på stan här under eftermiddagen. Jag har verkligen ett stort behov av att byta ut lite av varje i garderoben nu så det blev i alla fall några fynd.

Ha en fortsatt skön söndagskväll!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe