LÅNGKOK...

oktober 11, 2015



Nu när hösten har kommit på riktigt så är det dags att plocka fram gjutjärnsgrytan igen och laga en klassisk Boeuf Bourguignon. Nu står den på spisen och puttrar för fullt och det doftar så himmelskt gott. Jag brukar utgå från Per Mobergs recept som du hittar HÄR men jag brukar också ta det bästa från flera andra recept och blanda. Jag brukar låta Boeufen puttra i minst 2-3 timmar trots att det i vissa recept står att det räcker med en timme. Blir mer tryck i smakerna då tycker vi. Viktigt också att ha det rätta vinet i grytan för annars kan den färgas vinröd och det är kanske inte så kul. Till Boeufen serverar vi hemmagjord potatismos toppad med persilja. MUMS!




Denna söndag har annars ägnats åt barndop. Ni som känner mig vet ju att jag är löjligt förtjust i allt som har med kungligheter att göra så jag har suttit klistrad framför TVn för att se lilla Nicolas och alla dopgäster idag. Det är också så roligt att se alla vackra klänningar och frisyrer, men hattar det har jag faktiskt aldrig riktigt förstått mig på. Ett fint dop var det i alla fall.

Nu är det nog dags att tända en brasa här hemma. Känner mig lite småhuttrig trots att raggsockorna är på. 

Ha en fortsatt skön söndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe