GÅRDAGENS MELLANMÅL OCH MIDDAG...

december 07, 2014




Ha ha, kolla in mellanmålet som P gjorde till barnen igår. Visst är de söta? De gjorde succé kan jag säga. Enkelt och roligt...





Till middag lagade vi Massaman för första gången. Vi har ju ätit det när vi varit i Thailand och det är ju så förbaskat gott men vi har aldrig lagat det hemma. Det är så galet många ingredienser men det är väldigt lätt att laga så jag fattar inte varför vi inte gjort det här tidigare. Den blev god även här hemma så det var inte sista gången vi gjorde den. Den såg dock inte riktigt ut som originalet; vår blev lite mer grynig men jag tror att det var cashewnötterna som bidrog till det. Jag vill tro det i alla fall :-).

Här är receptet: RECEPT MASSAMAN




Gårdagkvällen tillbringade vi i TV-soffan för att titta på sista programmet av "Så mycket bättre". Programmet fick svidande kritik i media… men ärligt talat så fattar jag inte vad de pratar om… jag tyckte det var ett mysigt och roligt program i går. Love var fantastiskt rolig; han var så härlig i sin duett med Orup och skuttade omkring som en liten övertänd ekorre. De andra duetterna var också härliga att titta och lyssna på och de bjöd alla på en hel del skratt. Jag tror de som tycker till om det här programmet analyserar det hela lite för mycket. Man får väl för tusan ta det för vad det är. Det är ju inte "På spåret" direkt och det är ju inte meningen heller… Ja ja, smaken är som baken… Jag gillar det i alla fall!

Nu skall vi ta tag i den här söndagen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe