VÄLKOMMEN HEM PAPPELINA...

oktober 14, 2014



Sådärja, nu har en klassisk Pappelinamatta fått flytta hem till oss. Det var ju inget roligt alls att lägga tillbaka vår gamla matta på det nya fina golvet så det fick bli ett litet inköp. Klassisk, praktisk och stilren och den passar ju så himla bra där inne i köket tycker vi! 

Det är mycket som "kommer till" när man väl börjar att fixa till saker hemma. Vårt gamla soffbord funkar ju till exempel inte längre och i går kväll satt jag en bra stund och googlade. Men vad hjälpte det? Jag har en bild av hur det skall se ut; en bordsskiva i betong eller marmor med ett underrede i galvaniserat stål med någon slags detalj som avviker mellan bordsskivan och stålet. Men när jag inte ens själv riktigt ser hur den där "detaljen" skall se ut så är det ju inte helt enkelt att hitta rätt. Jag får be P att hjälpa mig att leta. Han är duktig på det där… att hitta fina grejer när jag gett upp.




Idag är det tisdag och vi har vinkat "hej då" till barnen. Jag vänjer mig aldrig riktigt med de där avskeden. Det tar alltid några timmar att ställa om sig. I morgon känns det bättre…

Nu tröstar jag mig med att titta på Hollywoodfruarna. OH MY GOD…

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe