EN PASTAFAVORIT...

mars 29, 2014



I kväll har vi ätit en pasta som är en stor favorit hemma hos oss. Receptet har jag fått en av en av mina finaste vänner; Kia som jag känt sen jag var tonåring och vi kallar den för "Kias pasta". Ja, ni ser vad skall vara i och hur mycket av varje man skall tillsätta får man ta efter tycke och smak. Krydda kan man göra med salt, peppar, curry och örtkrydda. 

Jag brukar börja med att fräsa upp hackad lök med curry och därefter hälla i krossad tomat och ett par dl vatten. Låt koka ihop i ca. 10 min. Tillsätt pressad vitlök, dijonsenap, paprika, purjolök, crème fraice och grädde efter smak. Krydda och låt sjuda i 5-10 min tills paprikan blir mjuk. Koka pastan under tiden och lägg i de handskalade räkorna i grytan och låt de bli varma. Koka inte! Då blir de så torra och sega. Blanda ihop pasta och pastasås på ett vackert fat och toppa med en god färsk krydda. Servera med en grönsallad.

Klart!




Nu hänger vi här i soffan supermätta… Gladiatorerna skvalar i bakgrunden, fast ingen tittar och jag sitter bara och väntar på att mitt favoritprogram; Pluras kök skall börja. 

Hoppas att ni har en lika skön lördagskväll som jag!
KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe