ROSES FROM HELL...

januari 29, 2014




Jaha ja, då har man då åkt på Roses from hell… eller Bältros. Det var ju inte vad jag önskade mig just nu måste jag säga men samtidigt är jag glad över att jag fick det nu och inte när vi väl rest iväg till Thailand. Det började med stickningar och klåda på ett ställe på ryggen i slutet på förra veckan som sen spred sig vidare mot sidan och därefter runt på framsidan. I söndags kom några utslag men inte förrän i går trillade polletten ner och jag började ana vad det kunde vara. Jag fick lyckligtvis komma in till vårdcentralen på en gång och jag var inne hos läkaren i typ fyra minuter och sen kunde jag kliva ut igen och åka direkt till Apoteket för att hämta ut ett ask med de största tabletterna som jag någonsin sett.




Om inte de här gör mig frisk igen så vet jag inte… Jag får ta sats kungligt när de skall sväljas; fem ggr om dagen i sju dagar. Hur skall jag lyckas klara det, men framförallt hur skall jag komma ihåg att ta dem?!

Jag tycker att svedan och klådan har blivit lite bättre idag och jag har inte fått några fler blåsor men jag är väldigt öm och det bränner. Förhoppningsvis har medicinen, som måste sättas in senast 72 timmar efter att den första blåsan kommit, börjat verka. Håller tummarna!!!

I kväll har jag i alla fall lyckats hålla mig vaken till skillnad mot i går kväll när jag somnade i soffan efter middagen. Sen blev jag kvar där tills det var dags att gå till sängs och sova vidare. Nu skall jag fokusera på Mia på Grötö och sen skall jag ZZZZZ med stora Z:an.

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe