PLANERAR LITE...

januari 19, 2014



Tänk att söndagar kan vara så sköna. Att få vakna till i sin egen takt, äta frukost i lugn och ro och ta dagen som den kommer. Så har vi haft det idag. Det som har varit mest ansträngande idag var en liten tripp till affären och en liten promenad i kylan. Det är några minusgrader ute men några minusgrader här på ön är som 10 minus någon annanstans. Det är en rå och fuktig kyla på ett sätt som man aldrig upplever på "fastlandet". 

I eftermiddag har jag suttit uppkrupen i söffhörnet med raggisar på och med en kopp the, hallonmuffins och nya Femina. Jag lägger upp planer för en make-over här hemma som förvisso till viss del ännu skall förankras hos P. Vi brukar lyckligtvis vara överens om det mesta förutom när jag kommer med allt för vilda idéer men de där marockanska plattorna jag skulle vilja ha i hallen kommer nog att kräva lite bearbetning misstänker jag. Vårt hus behöver verkligen fixas till pronto men vi bara hittar på en massa andra saker hela tiden; som exempelvis att köpa sommarstuga och resa och annat spontant som bara dyker upp men nu kommer vi inte undan lägre. Vi måste prioritera huset framöver. Vi skall bara vinna den där miljonen så att vi kan få gå loss som vi vill… Varför är allting så himla dyrt för?!




Sådana här fina kuddar kan man tydligen rätt enkelt fixa på egen hand. Jag kanske skall utmana mig själv och göra ett försök?




Hur fint är inte det här hemmet ?! Svart, vitt, grått och naturfärgat, det är mina färger det. Tråkigt kanske men vi har faktiskt försökt att smyga in lite färg här hemma då och då men det åker ut lika fort som det kommer in. Jag blir nervös av för mycket färg så det är bara att acceptera att de mer lugnare nyanserna och saker vi verkligen gillar mycket båda två får ta plats hemma hos oss. Ljust och fräscht, och lite krispigt på det så täcker vi in allt som har med alla inredningsklyschor att göra ha ha :-).  Nu kommer det aldrig att bli så fint hemma hos oss som i det här reportaget men något kan vi ju kanske få till. 










Oj, nu blev visst eftermiddagen kväll och det är dags att hjälpa till med maten i stället för att drömma sig bort i renoveringens- och inredningarnas värld.

I morgon ny vecka och nya tag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe