JAG SER LJUSET...

januari 24, 2014




För första gången det här året så är det ännu ljust ute när jag går från jobbet vid 16.30. Stor lycka! En riktigt bra start på den här helgen. Allt känns så mycket lättare och roligare när man märker att det faktiskt vänder. I alla fall ljusmässigt. Kylan har nog kommit för att stanna ett tag. Minus 4-5 verkar vara standard nu. Fast hellre det än regn varenda dag.




Nu sitter jag parkerad framför brasan här ute på landet. Sakta, sakta sprider värmen sig i huset och jag börjar tina upp. Min fina P bjuder på Thailandsafton i kväll så jag misstänker att maten också kommer att göra sitt om en stund. Lyxigt att få sitta här och bli serverad både det ena och det andra och inte behöva laga mat. Han är bra på sånt; att skämma bort mig när jag som mest behöver det.

Den här helgen blir det bara en liten snabbvisit här ute på landet. I morgonkväll är vi bjudna hem till vänner och det vill vi inte missa för allt i världen. Det är ändå mysigt att komma ut hit en liten sväng och jag tror att huset mår bra av att få lite besök och bli lite uppvärmt.

Visst är det skönt med helg! Ha en härlig fredagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe