X, Y, FORMLER, K- OCH M-VÄRDEN...

oktober 14, 2013



OMG vad jag är lost när det gäller matte... Matematik på gymnasienivå är verkligen ingen lek och man kan ju undra i vilka sammanhang man har nytta av att räkna på det här sättet. Vad hände med plus, minus, gånger, delat och procent liksom?! Som tur är så är min man ekonom och har lite koll på läget. Det är alltså han som får rycka in och hjälpa till med läxor och pluggande inför prov numer. Jag blev visst avhängd för längesen...

I morgon har Vendela prov just i matte och jag känner mig säker på att hon kommer att fixa det galant efter allt kämpande i kväll! Jag tycker inte att själva resultatet är det viktiga vid olika typer av prov i skolan. Det viktigaste är att barnen har gjort sitt allra bästa utifrån sina förutsättningar och sen får resultatet bli vad det blir. De allra flesta har olika fallenhet för olika ämnen och då är det själva jobbet kring det som skall uppmärksammas och inte ett superbra eller mindre bra resultat. Så tänker jag...

Jag kan i alla fall konstatera att min dotter definitivt har ett bättre sinne för X, Y och formler än vad jag har :-). Bra jobbat Vendela!!! Och P!!!







Idag har vårt Tysklandsbesök rest hem igen och det blev så tomt... Som tur är så kommer hon snart tillbaka igen :-). I kväll är det sista natten med gänget dessutom så i morgonkväll kommer det att vara väldigt mycket lugna gatan här hemma. Kontraster!

Ha en fortsatt fin vecka!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe