TISDAGSFIKA...

oktober 22, 2013





Efter en rätt trist måndag med jobb och träning och ytterligare en lång jobbdag så blev tisdagskvällens projekt för mig och Lilly ett litet muffinsbak. Jag måste erkänna att det mest var Lilly som stod för baket. Hon älskar verkligen att laga mat och baka och hon är så duktig på det!

På tisdagskvällarna kryper vi tjejer alltid upp i soffan med en kopp the och kikar på fruarna från Hollywoood för en stunds verklighetsflykt. P han flyr upp till övervåningen tills hela spektaklet är över. 








Muffinsformarna fick i alla fall underkänt ha ha... smeten flöt ut både här och där. Muffinsarna däremot fick helt klart godkänt. De var jättegoda!




I helgen är dags att ställa om klockan och nu beger vi oss in i det stora mörkret igen. Burrr... Jag ser i och för sig fram emot advent och att få fira jul med alla barnen samlade här hemma i år, och tiden fram till jul brukar gå rätt fort trots allt. Under november är det också dags att börja fylla på förrådet av adventspynt och köpa årets årgångsglögg från Blossa. I år är det inte uttalat vad det är för smak på glöggen utan det är tydligen upp till glöggdrickarna att göra sin egen tolkning. Smakinspirationen kommer visst från Dalarna. Spännande!

Åhh vad jag är trött. Nu stupar jag i säng...

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe