NU BÖRJAR JAG DRÖMMA IGEN...

augusti 05, 2013



Jaha ja, då var den då här igen - första jobbardagen - och även om sommaren fortfarande pågår för fullt med skön värme, härlig sol och ljuvliga kvällar så har ju sommaren ändå tagit slut på något sätt när man börjar jobba igen. Lite vemodigt är det allt att tänka på att sommaren gick så himla snabbt. Det var ju så mysigt, roligt och härligt!

Nu gillar jag hösten väldigt mycket så jag får ändå en skön känsla i kroppen när jag tänker på alla mysiga stunder vi skall ha här ute i stugan. Blåsiga promenader skall det bli och efteråt skall vi kura framför brasan iförd i varmaste tröjan och mammas stickade raggsockor. Men det är just övergången från sommar till höst jag inte riktigt gillar. Det är sommar men ändå inte på något konstigt sätt.

Nu drömmer jag mig i stället bort till fjärran länder och ser fram emot de resor vi har framför oss. Känns lite lättare att hantera den långa kalla vintern då, för den ser jag inte alls fram emot... vinter på Gotland är verkligen ingen höjdare; fuktigt rått och kallt. Tur att övriga årstider väger upp med råge!

KRAM!



You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe