BLOMMOR, BUBBEL OCH AMARILLO

augusti 30, 2013



Det här möttes jag av igår när jag kom hem efter en dag på jobbet. En underbart fin blombukett och vita rosor med pistage. Vita blombuketter i olika varianter är verkligen något jag gillar så himla mycket... och det vet min P om :-). Lite gott bubbel i våra älsklingsbubbelglas från Kustnära var ju också en riktigt bra start på den här kvällen. 




Ett hus bort från Amarillo ligger Surfers, som skymtar i bakgrunden. Amarillo och Surfers har egentligen samma upplägg med smårätter som man beställer in ett gäng av men de har helt olika inriktningar vad gäller maten. Surfers är kinesiskt och Amarillo är en blandning av alla möjliga influenser; italienskt, mexikanskt, amerikanskt mm.




Sommaren har verkligen kommit tillbaka vilket är helt fantastiskt. Jag som har babblat om att sensommaren är över och att förhösten har kommit. Jo tjena... Här i Visby är det fortfarande sommar med en temperatur runt 20 grader om dagarna och man kan ännu sitta ute på uteserveringarna på kvällarna. Det måste vara rekord!













En klassisk charkbricka var ett givet val.




Rödbetsknyte med chevré och valnötter också...




 De här chilimarinerade räkorna var galet goda!




Dra mig baklänges vilken häftig ölkyl de har på Amarillo. Jag är gillar inte öl egentligen men till och med jag blir ju lite sugen på öl när man ser all dessa vackra flaskor.




Den här ölen gillar till och med jag!

En underbar kväll med en underbart rolig man. Jag är så himla glad och lycklig över att just vi har hittat varandra!

Ha en fortsatt härlig fredagskväll! 

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe