HEMMAFIX...

augusti 25, 2013



Nu börjar det arta sig här hemma. Saker och ting börjar hamna på sina platser och vi rensar friskt... kanske för friskt men det är lika bra att passa på när man har flow. Idag har allt som vi inte brukar använda, men som ändå tar plats i skåpen av olika skäl - de flesta av nostalgiska skäl - åkt i sopsäcken. Likaså ett par säckar med kläder som skall gå till Röda Korset; kläder som gjort sitt hos oss och kläder som har befunnit sig i "slussen" det senaste året utan att man ens har tittat åt dem. Bort, bort bort!

Konsekvensen blir dock att det ekar i garderoben och i skåpen och jag håller tummarna för att det sker något magiskt med denna löneutbetalning. Att jag typ får någon slags extrabonus för att jag jobbat så duktigt senaste tiden eller att jag anses vara värd en liten extra slant bara för att jag är så söt och trevlig eller något annat härligt skäl som min chef har kommit på. Drömma kan man ju alltid göra och något säger mig att det kommer bli precis som vanligt ha ha. Jag får nog fortsätta att fantisera om alla fantastiska inredningsprojekt och alla fina kläder som fladdrar förbi mina ögon i alla modemagasin jag lusläst i helgen. 




Idag har vi haft en jätteskön dag ute i stugan. Vi har plockat undan lite till av sommaren och mellan varven har vi bara suttit och fikat i solen med en bok eller ett magasin. Framåt sen eftermiddag var det dags att bege sig in till stan igen och det kändes faktiskt rätt bra att få komma in till huset och fortsätta med allt fix. Ljusslingan från Granit som jag verkligen älskar får övervintra vid vår matplats men det allra mesta får faktiskt stanna kvar ute i Tofta. Skönt att ha alla grejer man behöver på plats när man kommer ut så att man inte behöver transportera en massa saker fram och tillbaka hela tiden.

Nu är det dags för zzZ... Godnatt!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe