LUNCH PÅ STELOR IDAG...

juli 28, 2013



Några kilometer söder om Tofta, precis innan man kommer in i Västergarn ligger ett litet hotell som heter Stelor. Här kan man äta god mat i en mysig annorlunda miljö och i sommar har man även kunnat lyssna på bland annat Viktoria Tolstoy och Christian Kjellvanders spelningar.




Jag och P tog Stelors salladsbuffé med kyckling och småtjejerna en Skagen. Gott!


















En liten kuse fanns det också på gårdsplanen :-). 

I eftermiddag har vi varit inne i Visby och tagit emot de nya hyresgästerna och nu är vi tillbaka ute i Tofta igen. Jag sitter här ute under vårt sol-och regnskydd på altanen och det droppar faktiskt lite. Det är varmt som bara den och det sägs att det skall åska i natt. Det gillar jag inte alls. Tycker det är hemskt läskigt och obehagligt. Håller tummarna för att vi slipper det...

Nu skall jag gå in och laga lite god pasta; Toftapastan kallar vi just denna pastarätt som är så enkel att göra med bland annat lövbiff och sparris. Den har blivit en riktigt favorit hos barnen och när Lilly fick höra vad vi skulle äta i kväll sa hon "Åhh guuud så gott!". Jag återkommer med receptet framöver.

I morgon bitti åker vi upp till "landet" i Gästrikland. Där är det radioskugga så vi får väl se när vi hörs igen :-). 

Ha det så bra så länge!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe