FÖRSTA SKÖRDEN...

juli 14, 2013



Ääääntligen kunde tjejerna dra upp varsin morot ur trädgårdslandet :-). Häftig känsla att se att det i alla fall blivit något av det vi sått. 




Det är mer än vad man kan säga om salladen och dillen. Det går väldigt trögt måste jag säga ha ha... Min mamma upplyste mig så fint om att det hade nog varit bra om vi hade lagt på lite ny jord innan sådd och ja, det kanske hade varit bra när man nu ser resultatet. Jag tyckte det var bra med jord när vi sådde men när vi tittar nu så vet jag inte riktigt vad som hänt. Det är mest sand, trädbitar och en massa annat oidentifierbart i trädgårdslandet så jag förstår att det inte vill växa.




Gräslöken har det riktigt jobbigt och ruccolan har vi inte sett röken av...




Här är i alla fall något som växer och frodas. Den här lilla lavendelbuketten tog jag med mig från huset inne i Visby idag. På vår baksida har vi ett stenparti med lavendel och murgröna; det är i stort sett det enda vi har på vår lilla tomt. Himla vackert är det! 

Idag kom det nya hyresgäster och de verkade jättetrevliga de också. Förra gänget hade skött sig exemplariskt. Det syntes inte ens att de hade bott i huset; det var så städat och fint så vi behövde bara klippa lite gräs så var det klart.




I kväll grillade vi hemmagjorda hamburgare och vad det var gott i all sin enkelhet! Nu är det kvällspromenad och cykeltur som står på schemat. 

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe