FÖRSTA SEMESTERDAGEN...

juli 08, 2013



Åhh vad härligt att få ha semester! Efter en skön sovmorgon tog vi en snabb promenad upp till bageriet och handlade frukostbröd och lemonad. På vägen tillbaka sladdade vi införbi Tröskvandringen och köpte en kartong färska jordgubbar. Det här älskar jag på sommaren; att få äta yoghurt med färska jordgubbar. Det är sommar det!




Efter frukosten blandade jag ihop en liten härlig soppa av järnvitriol och silverbets sen lämnade jag över den till min man eftersom just det här målarjobbet är "karlgöra". I alla fall om jag får bestämma, vilket jag fick 
idag :-). 




Den här häxbrygden gör att träet åldras lite i förtid och får en fin sliten look utan att man behöver vänta ett par år på att väder och vind skall göra sitt.




I kväll blev det ingen matlagning hemma hos oss. I stället fick Tofta Beach Club laga en god middag. Efter en massa fix hemma hela dagen så var det ingen av oss som hade lust att laga mat.




Sämre utsikt vid middagsbordet har man haft...








MIN!




Portionerna var stora och denna Toast Skagen var hur god som helst!




Lammet var riktigt gott det också; mycket bättre än vad jag trodde.




Det här vinet testade vi och det var riktigt bra det också. Servicen var också bra i kväll. Jag har annars hört att det varit lite si och så med den men vi hade verkligen inget att klaga på i kväll. Ung personal men de var på tå och var väldigt måna om att vi hade det bra och var nöjda. 











Efter middagen tog vi en sväng ner till stranden men det var rätt kyligt i kväll så vi cyklade hem och nu sitter vi här i soffan framför en Bondfilm på tv och bara har det bra. I morgon har vi inte en aning om vad vi skall göra och det känns såååå bra!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe