EN MURGRÖNA I AMPELN...

juni 12, 2018



Nu har även ampeln på balkongen fått en liten murgröna på plats. Jag glömde ju det när jag för ett par veckor sedan släpade hem både det ena och det andra från olika blomsterhandlare. Jag gillar murgröna av två olika anledningar; dels så är den Gotlands landskapsblomma och dels så är den så tålig. När vi är på Gotland över sommaren och har barnen och andra vänner och bekanta som bor i lägenheten så blir det lite si och så med vattningen men med lite sporadiska skvättar hit och dit så brukar den ändå se rätt fin ut när vi kommer hem igen. Ampeln gillar jag också. Den är från Clas Ohlson och vi köpte den förra sommaren. Den är säkert en sådan där som de har återkommande varje år.





Vilken magisk försommar och sommar vi har... försommaren har ju redan passerat för längesen känns det som och nu har vi högsommar trots att vi bara är precis i början på juni. I morse när jag gick till tåget så var det rätt svalt och jag tänkte att nu är det nog över men när jag gick hem från tåget nu mot kvällen så höll jag på att svimma av värmen. Härligt att den är kvar. Älskar det!

Den här veckan blir det mest fokus på jobb. Det är en del att runda av inför sommaren och efter den här hektiska första halvan av 2018 så kan jag säga att det ska det bli riktigt skönt med semester så småningom. Men lite shopping hann jag ändå med i kväll efter jobbet. Har ju ett par fina butiker runt hörnet här där vi bor och det blev ett par kassar att bära hem. Nu ska det provas och funderas så får vi se vad som får stanna kvar här hemma. Ska visa vid tillfälle.

Ha en fortsatt fin tisdagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe