EN BONAD PÅ VÄGGEN...

juli 05, 2017




Så kom då ytterligare en sak upp på våra väggar; en bonad fyndad på rea på Lolodi den där lilla gulliga blomsterbutiken som jag tror att jag har berättat om tidigare. De säljer även finfina trädgårdsattiraljer och inredningsprylar. Den ligger på Rörstrandsgatan och jag har även handlat våra blommor till balkongen där. 

Bra grejer och bra priser! Framförallt på rea :-)!

Vi har egentligen en annan idé om vad vi vill ha på väggen där men tills vi hittar det vi vill ha så får bonaden pryda den här väggen. Vi såg två mörkt grå keramikfigurer i form av två människor på en vägg i en inredningstidning som var så himla fina. Precis sådana vill vi ha men det fanns ingen hänvisning till vart man kan få tag på dem så vi håller ögonen vidöppna när vi är på shoppingtur. Förr eller senare...




Två dagar kvar nu. Den här veckan har gått snabbare än vad jag trodde faktiskt. Nu har alla på min avdelning gått på semester och jag håller ställningarna själv. En utmaning när man är relativt ny på en arbetsplats och långt ifrån uppdaterad på alla delar men jag är inte så lättstressad; det mesta brukar gå att lösa och så får man ju använda hjärnan lite extra när man ska sätta sig in i saker man inte har en aning om.

I kväll är P på vift så jag ska passa på att tvätta och sortera upp vad jag ska med mig ner till Gotland. Vi ska ju vara borta några veckor så jag måste verkligen tänka till. I morgon blir det städning av lägenheten eftersom det kommer att bo en och annan här under sommaren. Skönt att ha någon på plats som tar hand om lilla lyan när vi är på vift. Och sen ska det inhandlas en flaska skumpa för på fredag när vi avslutat jobbdagen så ska vi bara luta oss tillbaka, ta ett glas och njuta av en av de allra bästa av känslor; att hela sommarsemestern ligger framför en. Jag säger som en av mina fina kollegor sa; att när man packar ihop och går på sommarsemester så är det precis samma känsla som man hade dagen innan julafton när man man var liten. Jag håller helt och hållet med! Underbar känsla!

Men än är det en liten bit kvar!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe