STENHUSE GÅRD...

juli 08, 2015



I går var vi som sagt i Sanda som ligger 2,5 mil söder om Visby och där ligger Stenhuse Gård som har en trevlig gårdsbutik med allt möjligt fräscht och gott. Antingen kan man svänga av mot Eskelhem när man kommer till Tofta och åka vidare mot Sanda eller så åker man mot Klintehamn och svänger av mot Sanda när man kommer till Västergarn. Jag älskar den här typen av små gårdsbutiker och det man köper i dessa butiker smakar så mycket bättre. Inbillning förmodligen men hur som helst så känns det i alla fall mycket bättre.





 Idag vaknade vi till regn och prognosen säger att det mest skall småskvätta hela tiden nu framåt. Regn tycker jag är trist men annars gör det inte så mycket att det inte är 30 grader och strålande sol varje dag. Vi har ju fått många fina stranddagar hittills i sommar och får jag bara ett gäng stranddagar så är jag rätt nöjd sen för ett tag. Jag njuter lika mycket av att bara vara ledig och pyssla hemma eller åka i väg till något mysigt ställe att fika på eller ta en lunch. Jag har några favoriter i bakfickan som skall plockas fram när det blir halvdana dagar. 

Idag har vi varit på återvinningen och lämnat en del skräp efter att vi rensat en hel del här ute på landet. Några ärenden och lite shopping hann vi med innan vi köpte med oss sushi och åkte hem till landet igen.

I kväll skall vi ta 10:ans buss in till Visby och gå på Supper. Lite sommarkänsla från Visby måste vi ändå ha trots att vi just nu är lantisar. Det är ju ändå Lill-lördag :-)!

Ha en härlig onsdag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe