EN TRIPP NORRÖVER...

juli 30, 2015



Nu är jag tillbaka i mood igen och och idag körde vi norrut med första stopp i Gothem. Vi har hört så mycket gott från alla möjliga håll om den anspråkslösa mexikanska street-food restaurangen som finns mitt ute i ingenstans i en barackliknande byggnad och idag var det vår tur att testa. Ägarna är supertrevliga, maten var jättegod och jag kommer gärna tillbaka!




 Nästa stop blev Smöjen, ett mystiskt/magiskt litet ställe med både kalkbrott och en liten strand. Mitt i kalkbrottet ligger en gammal industribyggnad som man man simma in i om man vågar. Idag var det inget direkt badväder för en badkruka som jag men en vacker dag skall jag simma in där och kolla hur det ser ut.




Glass-stoppet i Lergrav tyckte tjejerna var det bästa med utflyktsdagen. Där satt vi ute på bryggan, åt glass och tittade på utsikten mot Furillen som ligger bara ett stenkast bort. Att det fanns lamm i hagen mitt emot caféet höjde upp nog upp betyget en hel del.




Avslutningsvis landade vi in på Prima Gård i Bunge där vi tog en fika och strosade runt i den mysiga ekologiska gårdsbutiken. 




Nu har vi "utflyktat" färdigt för den här veckan. I morgon skall vi njuta av vår sista semesterdag här hemma och sen skall vi umgås med ett gäng fina vänner som kommer och gör oss sällskap under kvällen.

Hoppas att ni har haft en fin torsdag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe