TAGGIGT...

mars 29, 2015



Den här taggiga skapelsen flyttade hem till oss i helgen och den här typen av växt passar mig alldeles utmärkt eftersom den bara behöver vattnas en gång i månaden. Min fingrar är ju inte så gröna och att vattna växter på rätt sätt är väl inte riktigt min grej… Därför tycker jag att det är kul att kaktusar blivit trendigt nu och att det finns så många olika sorter att välja mellan. 

Vår kaktus har vi placerat rätt högt upp i ett fönster för att minimera risken för att få taggar i fingrarna. Vi minns ännu med fasa när hela familjen var på semester på Ibiza för många år sedan och Lilly kramade en kaktus med båda händerna på den mexikanska restaurangen. Vi fick turas om att plocka stickor i hennes händer resten av veckan… Det var svettigt!






Här hemma har vi hunnit med lite av varje idag trots att vi missade att ställa om klockan till sommartid och så klart kom efter en timme redan från start. Jag har hunnit att baka kakor, fixa lite ärenden på stan, firat Philippas födelsedag med släkten och varit och tittat på innebandy med Visby IBK. 

Nu har vi ätit en sen middag och ips vips så är den här kvällen redan slut och en ny vecka väntar. En kortvecka och sen är det påsk. Härligt!

Hoppas att ni har haft en fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe