SÖNDAGSKYCKLING...

februari 23, 2015



Hur gott var inte det här då! Helstekt kyckling i ugn med rostade rotfrukter, grönsaker och lök. Såsen jag gjorde till var ju inte så illa den heller. Den här rätten är otroligt lätt att laga. Börja med att marinera den hela kycklingen i en marinad ni tycker om i minst 30 min och ugnsbaka den sen i en långpanna i ca 40 min. Lägg valfria rotfrukter, grönsaker och olika sorters lök runt kycklingen. Salta och peppra och in i ugnen med allt i 30-40 min. Såsen bestod av matyoghurt, honung, färsk basilika, fetaost, salt och peppar. Dra mig baklänges vad gott det blev!!!




Då var veckans första jobbardag passerad då och jag hade faktiskt planerat att ta en löptur i kväll men näää, det spöregnar och blåser och jag orkar bara inte kämpa med min dåliga karaktär och motivation just i kväll. Jag lovar att göra ett nytt försök i morgon i stället. Det får bli 80%-ig choklad till themyset i kväll som straff… 

Hoppas ni är bättre på att hitta träningsmotivationen än vad jag är.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe