KOMMANDE GENOMBROTT...

augusti 17, 2014



Jag har lovat mig själv att den här hösten skall jag bli bättre på att prova nya maträtter. Vi lagar nästan all mat från grunden här hemma och vi köper aldrig eller i alla fall ytterst, ytterst sällan halvfabrikat. Tyvärr är matlagandet förenat med att jag alltid tar ett djupt andetag innan jag sätter igång. Förvisso så går det väl rätt bra när jag väl sätter igång och maten brukar vara uppskattad men jag bli alldeles matt av alla recept med konstiga ingredienser jag aldrig hört talas om... Jag skulle verkligen vilja hitta den där genuina glädjen i att laga mat så i helgen köpte jag därför några matmagasin för att få lite inspiration och vem vet, det här kanske kommer bli hösten då jag kommer att få mitt stora genombrott :-). 

I kväll blir det dock ingen ny maträtt här hemma. Vi kör på en gammal favorit så i kväll blir det grillade kycklingfileér marinerade i thaisås med rostade rotfrukter marinerade i olja, salt, svartpeppar och spiskummin.  Slänger med en gammal bild på denna maträtt som ni sett förut men den tål nog att ses på igen för det är så enkelt och galet gott. Rosta först rotfrukterna i ugnen en stund och lägg sen på lagom stora kycklingfilébitar och låt allt vara i ugnen en stund till, tills kycklingen är klar. Ju mindre bitar man har desto snabbare går det. 225-250 grader i ugnen beroende på hur full plåten är.




Till denna rätt är det gott med ruccola och en sås på matyogurth med valfria kryddor. 

Nu är vi hemma i stan igen och har packat upp så jag tar ett djuuuupt andetag och sätter väl igång med kvällens matlagning!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe