VACKRA PIONER...

juni 03, 2013



De här vackra pionerna njuter jag av denna måndag. Jag blir så glad när jag tittar på dem. Min man fattar inte riktigt grejen med att lägga så mycket pengar på tre stycken blommor men jag har sagt att han behöver inte alls förstå. Låt mig bara få lukta, titta och njuta av mina pioner ifred så blir jag en ännu lyckligare människa :-)




Något annat som gör mig glad är att det börjar ta sig ute vid stugan. Snickarna har gjort sitt vad gäller altanen och "kojan" (sovstugan ute på tomten) så nu är det bara att sätta igång att spackla, slipa och måla. Måste också hitta på något som kan dölja de där fula gråa betonggrejerna som altanen vilar på. Buskar kanske blir fint? Det skall vara buskar som inte kräver något jobb och som kan vara fina där året runt. Får kolla med någon som kan. Om ett par veckor flyttar vi ut för sommaren och då skall jag sitta där på trappan i morgonsolen och dricka mitt morgonthe. Längtar...

I morgon skall jag och killen som skall hjälpa till med sol- och regnsskyddet (i form av någon slags segelduk) åka ut och se på vilken lösning som kommer att funka bäst. Jag måste också titta på lyktor som kan tänkas passa att hänga upp i mellanrummen mellan stolparna och ett gäng vita tyger som jag ser framför mig skall fladdra ljuvt i vinden så där på Ernsts vis. Vi måste även bestämma oss för vad vi vill ha för möbel på den sidan där det inte skall vara matplats. Vi ser framför oss någon slags hörnsoffa med lite loungekänsla men vi vill inte ha en i konstrotting. Vi har letat och letat men fastnar inte för något. Det börjar bli dags att komma till skott snart om vi skall få tag i något till sommaren.

 Ha en fortsatt fin måndagskväll!

KRAM!



You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe