MYSDAG MED VENDELA...

juni 20, 2013



Förbi böljande vallmofält... njae...åtminstone vallmofält som är på väg att slå ut i blom, och i tryckande värme redan på förmiddagen promenerade jag och Vendela upp till "Krokstäde Tröskvandring" för att söka efter jordgubbar. 




Promenaden var mödan värd för visst hittade vi jordgubbar!




Jag skall ärligt säga att jag har inte en aning om historien kring varför det här stället heter som det gör men det jag vet är att det i många år har varit jordgubbar till salu där när vi kört förbi på väg till stranden vid Strandpensionatet... eller Solbacken som vi alltid kallade just den delen av stranden för när jag var liten.




Ett litet galleri och ett mysigt café finns i den gamla ladan och någon gång under sommaren brukar de ha en lite större marknad då de säljer lokala produkter av olika slag. 




Förra året köpte vi en flaska Fläderblomssaft som var "to die for"! Den tog slut på en gång...




Efter en mycket ansträngande promenad i värmen behöver man ta igen sig i den "nya" loungemöbeln på altanen :-) Den börjar ta form nu!




Mot kvällen vinkade den här damen "hej då" och tog bussen in till stan för att träffa sina kompisar. Övernattningen sker hos mormor och morfar och vilken tur vi har som fortfarande har förmånen att få ha dem i vår närhet. Känns tryggt och bra när nu Vendela är ute på vift och vi är här ute på landet. Ovärderligt!



Apropå min fina mamma så kom hon förbi med ett helt gäng med blåeld till oss i går. Jag vet inte om det också har med åldern att göra men det här är ytterligare en sak som jag uppskattar så mycket mer nuförtiden. Det skulle kännas helgalet om vi inte skulle ha haft en bukett blåeld hemma under midsommaren. 

Vad gäller min kärlek till fågelkvitter så får jag revidera mitt stora gillande av det nu. Det bor tydligen en gök i närheten och det är ingen lek att vakna mitt i natten av ett evigt ko koooande som aldrig tar slut. Morr!

Nu skall jag förbereda lite inför midsommarafton. Nubbesallad står på agendan.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe