SKULLE VILJA VARA KATTEN...

juni 12, 2013





Just nu snurrar allt på så galet snabbt. När jag såg hur härligt den här katten hade det så blev jag så avundsjuk. Jag skulle också vilja lägga mig på en solvarm sten i St: Hans ruin och bara lapa sol. Min tillvaro just nu är allt annat än avslappnad. På jobbet snurrar det på hysteriskt mycket som det alltid gör så här innan semestrarna och om två veckor skall vårt hus i stan vara tip top inför att sommarens hyresgäster börjar droppa in så det är hög tid nu att börja plocka undan det vi är rädda om och städa. Samtidigt skall vi köra ut altanmöblerna, möbler till "kojan" och köra allt byggskräp efter snickarna till återvinningen. Det skall vi försöka hinna med i morgon efter tjejernas skolavslutningar. Det kommer nog bli ett par vändor fram och tillbaka till Tofta i morgon.

Trots allt så känns det bra att det är någon som bor i huset under tiden vi bor ute i stugan. Det, och att man får in en slant på upplägget, är helt klart värt fixet runt omkring uthyrningen.




I den här ruinen har det under alla somrar, så länge jag kan minnas, varit ett café och de senaste 10 åren även en lunchrestaurang. Det är fantastiskt att få sitta här inne i ruinen för en lunch eller fika sommartid men nu är stället sålt och hittills har vi inte hört något om vilka planer den nya ägaren har. Verkar inte som att det blir något café i alla fall vilket är synd.

Nu är det dags att knoppa in och ladda inför morgondagens skolavslutning.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe