LUCKY WEEKEND!

april 21, 2013



Efter festligheterna i fredags hos våra fina vänner M & M så samlade vi till slut ihop oss under lördagsförmiddagen och åkte ut till vår lilla Toftastuga. Snart skall den få en makeover; altanbygget var tyvärr inte påbörjat som vi trodde, men kanske i veckan som kommer... Bakom huset skymtar "kojan" där det kommer bli en liten sovstuga till tonåringen i familjen och när vi orkar ta tag i det - förmodligen inte i år - så kommer också stugan, kojan och lilla pumphuset få en ny färg. Huset kommer bli svartbrunt med ett nytt tak i plåt. Det är inte speciellt svårt att skaffa sig en massa projekt när man har en sommarstuga...


Kommer nog trots allt att sakna den här soliga platsen; just den här delen kommer att hamna under tak. Efter en skön solig eftermiddag blev det premiärgrillning här ute vid stugan. Hemma i stan har vi grillat ett par gånger redan.


Det här sommarstugeköpet var inte riktigt planerat men tillfället dök bara upp helt plötsligt förra året och inom loppet av några veckor så var vi sommarstugeägare. Rätt läskigt men nu, efter ett år med stugan, så kan vi konstatera att det här är riktigt lyckat. Älskar att få miljöombyte på helgerna och det bästa av allt  är att få vakna till fågelkvitter varje morgon. Underbart!! Tänk att det fanns en tid då man faktiskt skulle ha gått helt bananas av det ljudet. Ålderstecken kanske?!



Idag söndag; efter en brasa i kaminen och en lång frukost tog vi en två-timmars promenad längs med stranden från Tofta Strand till Gnisvärd och tillbaka.


Några säkra vårtecken hittade vi längs vägen. Har längtat så mycket efter det här...






Eftersom jag är född och uppvuxen i Tofta så känns det på något sätt som om Tofta- och Gnisvärdsstranden är "min". Har så många minnen från stranden där jag, tillsammans med familjen tillbringade så mycket tid när jag växte upp. Det är så konstigt att när man var liten så sken ju alltid solen till skillnad mot nu när man är vuxen. Jag kan dra mig till minnes att det på sin höjd någon enstaka gång kunde komma ett ljummet sommarregn som dunstade bort innan det nådde marken.




Hm... stranden ser rätt trasig ut men det ordnar kanske upp sig till sommaren?


Lilla Karlsö, Västergarns Utholme och Stora Karlsö. Det är vår skärgård på västra sidan av Gotland :)


Den här killen är också min!






Längst bort i mitten på bilden skymtar familjens lilla strandstuga som ligger i Gnisvärd, precis vid havet  och fiskeläget. Här har jag tillbringat alla mina somrar sen jag var liten.



I den här lilla strandkyrkan sjöng jag i barnkören när jag var liten. För två år sedan gifte jag mig med den finaste av män just här. Det är alltid samma härliga känsla när jag kommer hit för vilken fin dag det var. En dag som var så fylld av känslor och kärlek!

Nu är vi tillbaka i stan igen och samlar ihop oss efter en riktigt skön helg. Vi rundar av med lite god mat och en film och i morgon väntar jobb och vardag.

Önskar er en skön söndagskväll!

Kram



You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe