Flärd!

april 18, 2013


Idag har jag unnat mig lite flärd. Jag brukar fixa naglarna lite då och då men jag har haft lite svårt att hitta rätt salong här på ön. Antingen så blir naglarna för klumpiga eller så släpper gelén eller lacken  efter bara en vecka. Dyrt som tusan är det också. Idag har jag testat den nya salongen som precis öppnat på Öster. Den vietnamesiska tjejen som äger stället är jättetrevlig och snabb. 40 minuter tog det allt som allt och dessutom var det billigt! Nu återstår det att se hur länge det håller men det känns bra.


Efter jobbet så fick jag värka fram all motivation som jag bara kunde uppbringa och sätta på mig träningskläderna. Jag måste verkligen jobba på min mentala inställning vad gäller träning för jag tycker det är så booooring. Det enda som snurrar runt mitt huvud när jag tränar är " Åhh, vad jobbigt det är, skall det här aldrig ta slut?". Jag tycker ändå att jag provat nästan allt som finns men allt är precis lika jobbigt och trist. Jag skulle nog behöva skaffa mig en mental coach. När jag kom ner till Strandpromenaden var det vackert väder men blåsigt och kallt. Efter ett tag började jag att frysa och jag var tvungen att böja springa för att hålla värmen. Inget ont som inte har något gott med sig :-)






Kvällens avslutning; soffhäng, fruktsallad och favoritprogrammet Revenge. Fast om jag skall vara ärlig så är det nog inget favoritprogram längre. Det har spårat ur en del och jag hänger inte riktigt med i alla svängar. Dessutom verkar det som att de har bytt ut "Jack" och det är ju en dödssynd. Man kan ju inte bara byta ut en figur så där hur som helst. Förbjudet! Dessutom har "Nolan" klippt av sig håret och det är ju inte ok!


Nu ser jag fram emot den härligaste dagen på hela veckan; FREDAG! Ser också fram emot fredagskvällens fest med afterworkstuk hos våra härliga vänner. Skall bli så roligt att få träffa ett gäng sköna människor och det blir en perfekt inledning på helgen.

Önskar er en fin helg!

Kramar!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe