SNART KLART...

november 18, 2017



Nu är det inte mycket kvar på vårt bygge. Ja jäklar vad det har gått undan och här kommer några bilder som jag fick av byggaren och min mamma i slutet på veckan. Fönster och dörrar är på plats och nu väntar vi på att målaren och elektrikern ska fixa det sista.




Sen... om vi tänker bort de svarta sopsäckarna så kan det nog bli rätt snyggt när vi fått buskar och piffet på plats på altanen och när husen fått samma svarta färg. Det grämer mig ännu att vi missade att söka bygglov för kunna få byta tak vårt befintliga hus. Så klantigt... Nya tag med det så småningom.




Jag har inte sett altanen live ännu men jag tror att jag kommer att älska att vara där!




 Och här går vi in...




Stegen upp till loftet blev så bra och när den inte används så kan man hänga den på kanten på ett smart sätt.




Så här blev loftet och jag är så glad för att vi la några extra kronor på att söka bygglov så att vi kunde få en högre takhöjd än vad Attefallhusen har. Inte för att man kan knata omkring helt upprätt här uppe men man slipper i alla fall att krypa fram till sängen.




Här är baksidan med den lilla trappan ner. Det blir perfekt att kunna ta den vägen bak till "Kojan" som vi kallar den lilla boden på baksidan där vi förutom förråd har en liten del som vi inrett som ett sovrum. Nu har vi passat på att dra ut el dit också så att vi kan fixa lite värme och att det finns möjlighet att tända en lampa om man vill. Sammanlagt kommer vi nu att ha 12-14 bäddar och ungdomarna i familjen kommer att få ha egna krypin där de kan få hänga.




Är så avundsjuk på P som ska åka ner till ön i nästa vecka och få se hur allting blivit. Jag kan tyvärr inte följa med den här gången för jag har ett jobbevent jag ska på som krockar och på fredag nästa vecka ska jag med PayExvänner till Bockholmen på skaldjurskväll. Det vill jag absolut inte missa. Men till jul, då ska vi alla åka ner till ön och fira och jag längtar så mycket dit nu.

I övrigt har det varit en rolig vecka. Mycket jobb och sen aktiviteter på kvällarna. The Bachelor måndag och tisdag... då sitter jag som spikad i soffan. I onsdags mellanlandade Johannes här hos oss över natten. Han skulle resa till en kompis i Bryssel tidigt i torsdags morse och då passade han på att nyttja att vi har flygbussarna utanför dörren. I torsdags var jag på Supper igen med fina vännen Elisabeth. Så roligt att få snacka bort några timmar med henne och i går kväll var jag på AW med 25 tjejer hemma hos ytterligare en fin vän; Heléne som jag lärde känna på mitt förra jobb. Härliga kvällar!

Men nu är det lördag och regnet öser ner. Men så tråkigt och frågan är vad man ska hitta på då. Man vill ju knappt gå ut och handla mat.

Ta det lite lugnt och läsa en bok kanske?

Ha en fin lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe