BYGGSTATUS...

november 03, 2017



Nu jäklar rullar det på där nere på ön... Altanen är nästan klar och idag skulle egentligen fönster och dörrar kommit men de blev lite försenade. Har vi tur så dyker de upp på måndag.




Att ha liggande plank som altan tycker jag är sååå snyggt och den idén har vi snott från min syster och hennes man för deras altan är så amazing. Där det ligger grus nu ska vi plantera likadana buskar som vi hade på framsidan innan allt revs bort... kanske där till vänster, mitt emot trädgårdslandet också. Och där på trappan ska jag sitta på morgonen och äta min sommarfrukost.




Där mot väggen ska det stå någon slags skön loungemöbel...




Och där borta i hörnet ska vi ha vårt utekök med ett barhäng är tanken. En liten trappa kommer att finnas så att vi kan komma ner till baksidan även från den här sidan.




Rakt fram ligger sovrummet, till höger det blivande badrummet och till vänster ska det så småningom bli en liten köksdel.




Här lägger en av snickarna golv på sovloftet...




 Och här kan man se in i allrummet som kommer att ha ett smalt fönster där till höger och öppet upp till nock.




Så här ser det ut från parkeringen som skymtar till höger. Det känns som att det kommer att bli som vi tänkt oss och jag längtar så mycket efter att få se hur det blir när alla husen är målade i samma färg och när stora huset också får ett plåttak så småningom.

Näää nu är det dags att börja förbereda middagen. Här blir det Tacokväll med alla våra ungar i kväll. Bästa, bästa bästa!!!

Ha en fortsatt fin fredag och en fin Alla helgons helg!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe