ATT SHOPPA SIG FRISK I VASASTAN...

juni 10, 2017



Det här är vad jag har pysslat med idag. Efter en trist vecka med något skräp i kroppen och en hel del vila så tänkte jag att kanske kan en shoppingtur göra susen. Jag vet inte om jag känner mig så mycket piggare rent kroppsligt men i själen känns det i alla fall lite bättre. Alltid roligt med lite nytt i garderoben.

Idag blev det alltså en tur i Vasastan för att besöka alla småbutiker som man kan springa på lite här och var. Millers som ligger ett stenkast från oss är en favorit och där fyndade jag två klänningar. En på rea till och med. Det händer ALDRIG att jag hittar något på rea så det var en skräll. I en annan butik som ligger på S:t Eriksgatan på vänster sida mot St: Eriksbron (minns inte namnet på den) hittade jag en snygg top. Alla plaggen hade silkigt mjukt material vilket jag älskar att bära på sommaren.

I morgon väntar betydligt större utmaningar. Då ska jakten på årets bikini initieras. Jag gjorde ett tappert försök idag i en butik på Rörstrandsgatan men när expediten plockade fram några trekantsöverdelar, tittade på mig och sa " hm... din byst är lite för stor för de här; de behöver nog lite mer stöd och tyvärr har vi inte det här" så insåg jag att jag behöver hem och ladda mentalt för denna mycket tålamodsprövande utmaning...




Nu är det inte långt kvar till midsommar hörreni! En och en halv vecka kvar att jobba här i Sthlm sen åker vi ner till ön, jobbar undan det sista från landet och sen ska vi fira midsommar med alla nära och kära. Åhhh vad jag ser fram emot att få komma till ön och få lite sommarkänsla. Var på väg ner den här helgen men dels är jag inte riktgt på hugget och sen är det så galet dyrt att resa till Gotland nu när man inte har gotlandsrabatt längre. Det är liksom inte riktgt så att man utan att blinka kvistar över till ön när man känner för det precis. Det är synd att det ska vara så. Det kostar lika mycket för mig och P att flyga till Nice tor i sommar som för oss att köpa personbiljetter med färjan ner till Gotland, (förvisso med vilstol) när vi ska åka ner över vår semester. Ingen bil, inga barn ingenting... det är inte klokt så dyrt det är. Trist!

Nu ska jag ta mig ett glas rosé på balkongen. Skönt väder ute ju!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe