VI FIRADE KÄRLEKEN...

april 17, 2017




Oj vad vi firade kärleken igår! Vi började med en brunch på Berns Asiatiska med Bellini och hela baletten. Gillar man asiatisk mat så är det här stället oslagbart. Asiatiska sallader, ostron, sushi, vårrullar, dumplings, långkok, soppor, asiatiska köttbullar, revbensspjäll, kyckling... det fattas inte något. Och efterrättsbordet... ja jösses det ska vi inte tala om. Fantastiskt! Miljön och servicen är dessutom tipp-topp! Man blir aldrig besviken här.





Vi hade planer på att ta oss ut till Rosendals trädgård men vädret blev så trist. Morgonen var solig och fin men framåt dagen började snön att yra omkring så för att få lite vårkänsla tog vi en sväng i Kungsan i stället och tittade på körsbärsträden. Så vackert!




Och sen genom Vasaparken hem...




Fick också en fin present av P. Min fina P som jag älskar så mycket. Utan honom vore jag bara en liten lort... ingenting alls. En kärlek så självklar och trygg som den bara kan vara. Där jag kan få vara helt mig själv och att han älskar mig villkorslöst trots alla mina egenheter och brister. Det är en ynnest att få känna kärleken från honom och att själv känna en sådan stark kärlek tillbaka. 

VI!




Sen blev det skumpa i finglasen!!!




Och så öppnade vi den sista av överraskningsflaskorna vi fick av våra arbetskamrater i bröllopspresent. Det ena fina vinet efter det andra har vi fått njuta av under de här sex åren och den här pärlan har gömt sig nu i sex år. Passar utmärkt till ost, chark och choklad...

Underbar bröllopspresent; sex fina flaskor som öppnats en varje år på bröllopsdagen under sex år!




Vi rundade av kvällen på den franska restaurangen Balzac. Som alltid går våra bröllopsdagar i matens tecken från morgon till kväll. Tyvärr hade inte Balzac en av sina bättre kvällar. Den var ok. Maten var god men hummersoppan något för kall, ojämn service och stökiga gäster. Eller så är det jag som helt enkelt blivit en snobb ha ha :-). 

Det som slår mig är vilken hög nivå Visbys krogar har. Vi har ändå testat en hel del här i Stockholm sen vi flyttade upp och många har varit riktigt bra men fy sjutton vad Lindgården, Gamla Masters, Bolaget, Bakfickan, Amarillo, Surfers mfl är bra! Och krogarna ute på landet är galet bra de också många av dem. Världsklass!




Efter avslutad middag promenerade vi hem genom ett lugnt Stockholm. Det har verkligen märkts att många har lämnat stan över helgen. Det har varit märkligt folktomt. För P som har rest en hel del har det varit skönt att få vara här hemma men nu har vi några resor ner till ön bokade vilket känns bra för mig. Saknar ön och vår lilla stuga...

Ha en skön annandag påsk och sen kör vi fyradagarsvecka!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe