DET SISTA AV JULEN OCH NYA KUDDAR I SOFFAN...

januari 05, 2017



Nu sjunger den på sista versen; julen. Det mesta pyntet är redan borta och om det inte vore för att vi har ett litet julfirande att se fram emot i morgon kväll så hade allt utom adventsbelysningen som stjärnor och slingor varit väck redan till nyår. Näverstjärnan, ängeln och amaryllisarna har fått stått kvar men efter morgondagen så är det finito. 

Här är också våra nya kuddar från Afroart. Småprickigt, storprickigt och randigt blev det i vår soffa och jag gillar verkligen deras mönster. Enkelt och stilrent. Jag gillar också vårt vardagsrum väldigt mycket. Det är högt till tak, luftigt och stort och rummet har tjusiga fönster. Att det finns en öppen spis är ju också en riktig bonus. Just nu sitter vi framför den och värmer oss för på vägen hem höll man ju på att frysa ihjäl. Jösses vad kallt det var; typ 10 minus eller nåt. 




Jaha då var den här jobbveckan det och nu är det dags att fira helg igen; den sista för den här gången. Vi får ju vänta till påsk innan det blir en långhelg igen. Nu är det bara att attackera den värsta tiden på året enligt mig. Januari och februari; fy sjutton vad de är tråkiga. Mörkt, kallt och det ligger som en våt filt över dessa två månader. Men jag inbillar mig att det kommer att kännas bättre i år eftersom vi slipper blåsten här uppe i Stockholm och att vi har en hel del roliga saker att se fram emot inom kort.

Ha en fin trettondagsafton fina ni!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe