BOKTIPS...

januari 31, 2017



De här två böckerna har jag avverkat den senaste tiden och jag kan verkligen rekommendera båda. "Mina äventyr som djungelpilot" är en häftig bok om modiga Elin Larsson som ger sig på enorma utmaningar som pilot i Indonesiens djungel... och vilka bilder och upplevelser hon bjuder på! Jag önskar att jag hade lite mer av hennes mod i mig även om hon ibland balanserade på gränsen... 

I Olof Röhlanders bok "Konsten att njuta av livet och ändå få saker gjorda" känner jag igen mig desto mer. Jag har alltid varit en person som planerar och prioriterar; både i min vardag och på jobbet. Inte hysteriskt men jag vill ha hyfsad koll på läget. Jag har alltid haft en känsla av att det inte alltid anses som positivt att vara en planerande personlighetstyp, carpe diem, fånga stunden och bli i nuet har det ju predikats om hela tiden hur länge som helst men jag inser ju nu att jag är en riktig vinnare :-).  Mitt planerande gör ju att jag får tid över till att lata mig, njuta och vara i stunden. Kul att man är bra på något...




Annars... för er info så är semestern räddad... mina strandklänningar och bikinin är hittade! Efter att ha kollat i alla kartonger i källarförrådet utan resultat och paniken var nära så visade det sig att de legat här uppe i klädkammaren hela tiden. Blir så trött på mig själv... suck. Men nu är de hittade, det är det viktigaste trots allt.

Nu ska jag starta upp en ny bok.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe