EN SVÄNG TILL STOCKHOLM...

augusti 03, 2016



Här hemma har det varit sjukstuga så jag tog en tripp upp till Stockholm för att titta till lägenheten och umgås med Johannes som har semester den här veckan. Vi kunde då passa på att inviga nya balkongmöbeln som vi köpte på Todej för någon vecka sedan och den passade ju alldeles utmärkt på vår balkong tycker jag. Skön att sitta i är den också! Jag ska leta efter ett par snygga stapelbara pallar som kan vara bra att ha lätt tillgängligt om man blir fler än två vid bordet. Det kan nog bli bra.

Sen väntar ju piffat av balkongen så klart men det får nog bli piff light när vi flyttar upp om ett par - tre veckor för det är ju inte så långt kvar av säsongen nu... Men några växter som kan hålla sig en bit in på hösten ska vi fixa och förhoppningsvis så kan vi kanske hitta lite grejer till bra pris på rea. 

Buuuu vad trist att det går så fort allting men vi har haft och har en underbar semester så jag ska inte gnälla. Och ännu har vi denna och nästa vecka kvar.




Nu är jag på plats här hemma igen och idag blir det en dag i solen. Det ska ju bli lite sämre väder nu framöver så det gäller att passa på. För oss passar det egentligen rätt bra att det blir lite sämre väder eftersom det är hög tid för oss att sätta fart med att tömma huset. I morgon flyttar Jacob, Linda och lilla Loa ut och åker tillbaka till Stockholm igen men det har varit så mysigt att få ha dem här under Loas första tid. Tänk att han redan är tre veckor nu. Det bästa är att vi kommer att få träffa dem mycket nu när vi flyttar upp. Vi bor ju rätt nära varandra så det blir så enkelt att titta förbi hos varandra.

Nu ska jag sätta mig i solen och planera morgonkvällens middag för då kommer fina vänner och gör oss sällskap.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe