MEDELTIDA JULMARKNAD...

december 12, 2015



Oj oj oj vad snärjigt det varit nu den senaste tiden. Jag har inte riktigt hunnit med bloggen tyvärr men så är det väl ibland; att tiden inte alltid räcker till. Det är sista rycket på jobbet nu innan jul. Allt skall fixas innan alla går på ledighet så det blir alltid en topp så här års.

I går var vi hos min fina mamma som firade sin 75-årsdag med ett hejdundrande kalas men innan dess fick jag klämma in några timmar på akuten med Vendela som har dragit på sig en inflammation i ett revbensfäste. Det är så jobbigt att se sitt barn ha så ont och innan man får besked om vad det är… fyyy…. Hon har ju haft feber och varit dålig hela veckan så man blir ju orolig för hjärtmuskelinflammation men det kunde de som tur var utesluta efter ett ekg. Nu är det inflammationsdämpande och smärtstillande som gäller och sen skall hon förhoppningsvis bli pigg igen. Jag vill verkligen ge en eloge till personalen på akutmottagningen i Visby. Vi blev så väl omhändertagna. Snabba, effektiva, engagerade och informativa trots att det var fullt av olycksfall som droppade in hela tiden. Är full av beundran för dessa eldsjälar!

Idag har jag då äntligen kommit igång med mina julklappsinköp. Jag ligger kungligt efter men jag skall nog hämta upp det i veckan som kommer. Vi tog också en tur till Stora Torget här i Visby för att kolla på den medeltida marknaden. Jag är ju inte så överdrivet förtjust i att allt skall andas medeltid precis hela tiden men visst, det drar folk och det är ju en massa aktiviteter som pågår här nu varje helg i december innan jul. 

Att man numer kan åka skridskor i S:T Karins ruin, det tycker jag däremot väldigt mycket om. Coolt!





Nu har vi parkerat oss framför en tänd brasa och varvar ner lite med lussebullefika. Fast jag skall nog passa på att "klicka" hem några julkappar till nu när jag ändå kommit i gång.

Ha en fortsatt underbar lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe