KÖKSTJÄNST IDAG...

december 19, 2015



Hallå här är jag igen! 

Den här veckan har varit galen och jag helt enkelt inte fått till något bloggande. Luciafirande, julplanering, julavslutning i kyrkan med Lilly, julklappsinköp, läkarbesök med Vendela och en rolig utekväll i går, som avslutning på veckan.

Lite trött var jag allt när jag pallrade mig upp i morse för att fixa lite godsaker till jul. Jag lyckades med nästan allt; saffransbiscottis, köttbullar, chokladbollar och hemmagjort senap fick jag till utan krusiduller men mintkyssarna, de vill inte riktigt stelna och lakritskolan, ja det blev en sorglig historia. Den ville aldrig koka ihop och när den väl gjorde det så smakade den så illa så tungan krullade sig. Jag är ännu morrig...




Vi brukar inte ha så överdrivet mycket mat, fikabröd och julgodis till jul här hemma men lite vill man ju gärna ha. Hemmagjorda köttbullar, egen senap, egen inlagd sill och ugnsbakad julskinka hör ju liksom till. Det börjar ordna upp sig…

Nu är det snart dags att ta ut en Pulled Pork ur ugnen och sen, då skall jag parkera mig i soffan för resten av kvällen och inget kommer att få mig därifrån, that´s for sure!

Ha en härlig lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe