HÖSTEN KOMMER SÅ SMÅTT NU...

september 05, 2015



Oj vad vädret växlar nu. På förmiddagen regnade det som bara den för att sen klarna upp och bli soligt och varmt. Nu spöregnar det igen. Enligt SMHI skulle det börja regna kl.16.00 och på minuten satte det i gång. Ibland prickar de in prognosen klockrent. Ibland inte… Det märks att hösten knackar på dörren nu. Det är en annan luft, molnen ser annorlunda ut och trädens blad börjar gulna. I morgon skall vi också ta ner tygerna på altanen och ta in våra små reptiler som legat på altanräcket i sommar. Ni ser en liten krokodil som tittar fram på bilderna och han och hans kompisar håller fåglarna borta från att fläcka ner tygerna. 

I början av sommaren möttes vi flera gånger av stora fågelblaffor på de vita tygerna och då drog vi oss till minnes att Ps mamma brukade placera ut små platsormar på altanen uppe på landet i Gästrikland för att hålla fåglarna borta. Vi tog oss snabbt till leksaksaffären och köpte en påse blandade reptiler i plast som vi placerade ut och tänk, det funkade! Vi har inte haft en enda blaffa på tygerna på hela sommaren. Lättlurade fåglar :-).





Idag har vi varit en sväng till Klintehamn för att kompletteringshandla lite och i övrigt har det inte blivit mycket gjort här. Vi latar oss och har det bara allmänt bra och det var det som var meningen med den här helgen. Man behöver det ibland och är det något som jag är bra på så är det att just lata mig. Jag ser till att göra det mellan varven. 

Men nu är det dags pallra mig upp från den sköna soffan jag sitter i och börja med middagen.

Ha en fin lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe