NU DRÖMMER JAG MIG BORT TILL SOL OCH VÄRME...

januari 05, 2015



Nu är snart den här sköna ledigheten slut. Bara en dag kvar sen är det dags att ta tag i vardagen igen och nu börjar längtan efter sol och värme att tränga sig på ordentligt.

Om exakt 157 dagar kommer vi att vara här i fina, vackra, mysiga Makrigialos. Vi kommer att åka dit hela stora familjen; alla sju, stora som små och vi kommer att bo på OBC i sviterna med poolaccess och med trappan ner till den lilla fina stranden som ligger precis nedanför. Vi kommer att ha oändligt mycket tid tillsammans och det är det finaste jag vet. För många år sedan var jag och barnen här på semester och det skall bli otroligt roligt att få åka tillbaka igen till den här mysiga lilla byn på Kretas mer lugna sydöstra sida. Mycket är ju så klart förändrat men jag hoppas i alla fall att de där mysiga små restaurangerna som låg längs med stranden nere i byn är kvar. Hoppas, hoppas! Nu som då åker vi med Ving och bilden ovan är lånad från deras hemsida som du hittar HÄR.

Vart tog den här dagen vägen då?! En lugn skön morgon ute på landet har vi haft och nu är vi tillbaka här inne i stan igen. Bara att förflytta sig verkar ha tagit en hel dag ha ha…

Känner mig faktiskt lite vemodig i kväll. Vi har haft en sådan fin ledighet tillsammans utan en massa inplanerade måsten vilket vår familj så väl behövde. Några roliga saker har vi gjort när andan fallit på och det har liksom varit precis lagom vilket jag tror att alla i familjen känner. Vardagen kan vara rätt intensiv om man inte ser upp och när man nu har fått komma ner i varv så märker man ju mer tydligt hur man vill att saker och ting inte skall vara.

En dag kvar nu :-)!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe