ATT GÖRA INGENTING, ÄR OCKSÅ ATT GÖRA NÅGONTING...

januari 03, 2015



Den där meningen såg jag på Facebook häromdagen och precis så är det; man borde göra ingenting lite oftare för det tror jag är bra för båda kropp och själ. Våra lediga dagar fyller vi med att försöka att göra så lite som möjligt och därför är vi nu på plats här ute på landet igen med våra böcker och magasin. Det gäller att njuta av det sista av den här ledigheten för i mitten på nästa vecka kör vi igång med vardagen igen. Ungdomarna fick vi inte med oss ut hit den här gången så de får hålla ställningarna inne i stan. De är ännu bättre på att göra ingenting än vad vi är :-).




Den är boken av Kristina Ohlsson började jag på igår och den verkar vara riktigt bra. Jag gillar hennes böcker och hennes sätt att skriva väldigt mycket. Det här är den första delen i en serie av två. Jag har också läst Änglavakter, Paradisoffer och Davidsstjärnor av henne och jag var som helt uppslukad. Om man gillar en spännande handling där ingenting är som man tror så läs!

I går innan bion åt vi familjelunch på Ching & Chong; en asiatisk restaurang på Östercentrum här i Visby. Låt er inte luras av den trista entrén och att lokalen kanske inte är den allra roligaste men maten… jag säger bara den maten… En stor buffé med alla möjliga asiatiska rätter och en hel avdelning med sushi! Som vi åt… vi åt så mycket så att vi knappt orkade äta popcorn och godis till bion. Bion ja, Sune i fjällen, vad skall man säga om den? Barnen älskade den men vi var ändå överens om att föregångarna; Sune i Grekland och Sune på bilsemester var mycket bättre. Hur som helst så är det så himla mysigt att få gå på bio med alla tjejerna i familjen; stora som små.

Nu skall jag lägga mig ner här i soffan framför brasan och läsa i min bok. Förmodligen så kommer jag att slumra till lite för jag har sovit så himla dåligt i natt. Den där stormen Svea höll nämligen flera av oss i familjen vakna till och från med sitt vinande och smällande. 

Ha en skön lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe