DIMMA OCH ALGER...

juli 29, 2014



Fy fabian vad trist det var på vår strand idag när vi kom ner dit. Dimman låg tät men det kan jag i och för sig tycka är rätt mysigt om det ff är varmt som det är idag. Men algerna… de kan man ju verkligen vara förutan. Man kan ju bada om man undviker att doppa huvudet i vattnet men vem vill doppa sig i den här sörjan? Inte jag i alla fall. Idag har det varit nästintill vindstilla också och då ligger de ju där och frodas så nu önskar vi oss massor av frånlandsvind så att de försvinner ut till havs fortare än kvickt. De här läbbiga sakerna kommer ju en sväng varje år och det kan man ju tycka är trist för oss som vill bada men det är ju faktiskt mer oroväckande att de faktiskt finns. Östersjön mår verkligen inte bra, det är helt klart...




I kväll skulle jag så gärna ha velat vara vid Gåsens lada i Burgsvik på "Så mycket Burgsvik" men av olika anledningar så gick det inte att få till. Min Johannes skall spela där i kväll och det skulle ha varit så kul att få se honom på scen igen. Men det blir säkert fler tillfällen då jag kan få se honom dra några riff på sin gitarr. Han är så duktig lilleman…

Vi håller tillgodo med ett glas bubbel här hemma på altanen i stället och det är ju inte så illa det heller faktiskt :-).

Ha en skön kväll!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe