VERDUS VERANDA OCH NÅGOT ATT FIRA...

juli 14, 2016



Idag tog vi en tur till södra Gotland. Första stoppet blev vid Kuriåsa som ligger strax norr om Hemse. Där inhandlade vi några billiga stolar som jag skall måla vita. Det var egentligen förra sommarens projekt men jag kom mig aldrig för. Jag lovar att visa er hur det blir när jag målat klart.

Andra stoppet blev i smugglarnästet Ronehamn. Där åt vi lunch på Gula Hönans backficka Kapten Grogg som ligger nere i hamnen. Deras hamburgare går inte av för hackor och jag vet att jag har skrivit om det här tidigare på bloggen att de har de godaste stripsen ever!!! 

Sen var det då dags för ett besök vid Verdus Veranda. Denna speciella plats mitt ute på landet inte långt från kyrkan i Hablingbo. Den lilla trädgården liknar inget annat och man blir alldeles lugn när man kliver in där. Franskt och engelskt i mix och en liten butik som säljer finfina grejer, mattor och kuddar.

På vägen hem tittade vi förbi Todej i Västergarn och där sprang vi på en liten balkongmöbel till lägenheten i Stockholm. Jag tror att den blir alldeles, alldeles perfekt där. Skall visa er när den är på plats.




Nu skall jag minsann ta en powerwalk. Det finns faktiskt inga ursäkter längre för jag har ju all tid i världen just nu. Och vet ni vad vi skall göra sen? Japp vi ska öppna en flaska bubbel för idag är det ingen vanlig dag... idag har min Jacob blivit pappa och jag har blivit farmor. Älskade lilla Lillpojke, så fin han är. Har fått sett bilder och jag längtar så mycket efter att få träffa honom live. Minns så väl hur det var när Jacob föddes och det känns som om det var igår. Jag kan lätt framkalla alla känslor och dofter av nyfödd bebis och jag minns att man gick in sin egen lilla bubbla.

Nu är han där... i deras alldeles egen lilla bubbla. Älskade Jacob!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Subscribe